Глас православного народа Глас православного народа
Глас православного народа
Глас православного народа
Глас православного народа
Глас православного народа  
 
 
 
Глас православного народа
Глас православного народа
 


Случай на Куличках: Загадочное явление на Руси в XVII веке
Автор: admin   |   Просмотров: 435   |   Информация

Случай на Куличках: Загадочное явление на Руси в XVII веке

При державе благочестивейшего Царя Алексия Михайловича, всея России самодержца, случися в том самом царствующем граде Москве вещь быти сицевая. В нищепитательнице патриаршей на Куличках, что за Варварскими враты близь Ивановского монастыря, по действу некоего чародея вселися демон и живущим тамо различные пакости творяще.

 

И не даяше той демон никому в нощи и во дни уснути, таская с постель и лавок людей, и в слух всем нелепая вопияще, стуча и гремя на печи и на полатех в углах, нелепыми гласы крича, всех устрашаще.

 

Благочестивый же Царь Алексий Михайлович повеле духовного чина мужем на отгнание того демона молитвы творити; обаче ничтоже тии успеша, но паче дьявол, якоже лев, свирепее всех ускоряше, и грехи тех яве сказуя обличаше и постыждаше, и зельным страхованием оных же и биением всех вон изгоняше…

 

Тогда некто, ближайший Царю, возвести о преподобнем Илларионе (строителе Флорищевой пустыни, впоследствии митрополите Суздальском и Юрьевском), яко ему от Бога над духи нечистыми сподобитися власть прияти, еже молитвою от человек тех прогоняти. Благочестивый же Царь повеле преподобного Иллариона пред себе

призвати, зане преподобному в то время на Москве бывшу…

 

И приведше преподобного, поставиша его пред лицем царевым. Преподобный же, мнев, яко некоторый гнев от Царя будет, помолися по обычаю Господу Богу пред святыми образами, и поклонися Царю до земли, ничтоже глаголя. Благочестивый же Царь глаголаше к нему: «Не бойся, честный отче; не на страх бо тя зде призва, но на благий совет». И начат ему глаголати сице: «Потрудися, Бога ради, и не преслушай прошения нашего; слышах бо аз о тебе, яко ты пред Богом добре жительствуеши». Преподобный же глагола: «Грешен аз есмь человек, земля сый и пепел».

 

Благочестивый Царь глагола: «Обаче не преслушай нашего прошения: пойди в женския оныя богадельны, имя рек, и помолися ко Господу Богу прилежною своею молитвою, и изжени оттуда беса, яко тамо живущим многие пакости и труды творит… Не отрицайся, отче святый, доброго дела сотворити, якоже и Писание глаголет: со всеми бо добрыми делы твоими имей святое послушание. Ибо оно есть паче поста и молитвы и зело пред Богом многоценно…». Преподобный же, отвещав, рече: «Аще и не имам услышан быти, о благочестивый Царю! обаче за послушание пойду грешник противу силы моей, не могу бо более противу вашей Царской воле что глаголати, или противен быти»! И тако, поклонився Царю, пойде… в оные богадельны, обложив себе глубоким смиренномудрием.

 

И егда с монахи… пришед.., начали но обычаю своему вечернее пение совершати, такожде и малое повечерие, и три канона: Иисусу Сладчайшему, Пресвятей Богородице и Ангелу-Хранителю, между же канонов акафист Пресвятей Богородице и молитвы спальные и всю по ряду службу, яже в пустыне обыкоша творити.

 

Дьявол же, не терпя таковая пения слышати, начат на полатех крепко стучати и нелепыми гласы кричати, укоряя преподобного безстудными вещаньми, глаголя: «Ты ли, калугере [монах], пришел еси семо изгнати мя? пойди убо ко мне, переведаемся со мною». Преподобный же нимало куда обозреся,.. Егда же прииде время акафист Пресвятей Богородице читати, и убо, воззрев на небо, воздвиже руце горе и удари в перси своя крепко; слезы же от очию его яко град потекоша, и паде ниц на землю от великия жалости, и паки от земли воста начат велегласно, по обычаю своему, акафист читати. Дьявол же, молитвами преподобного яко огнем жегом, отскочи оттуда, яко стрела быстра, и умолче в то время, дондеже акафист преподобный чаташе.

 

Егда же соверши, тогда паки начат дьявол нелепыми гласы вопити, глаголя: «Ой же убо ти, плакса! еще ты расплакался; пойди ко мне, я с тобою переведаюсь». Егда же преподобный с теми монахи, по обычаю своему, то церковное правило совершиша и уже в нощи огонь погасиша, тогда преподобный с теми монахи начали келейное правило исправляти. И начат преподобный на дьявола пред Богом неутешно плакати, да изженет его оттуду. Дьявол же воскрича велиим гласом: «Ох, ох, калугере, еще ты в потемках расплакался»; и застучал на полатех зело крепко…

 

Монах же Марко глаголет: «Аз убо от страха вон из келлии хотех бежати». Преподобный же подтверди на молитве крепко их стояти и прилежные молитвы к Богу творити, и отнюдь не боятися ничегоже, глаголюще, яко ни над свиниями дьявол без повеления Божия власти не имеет. Дьявол же обратися котом черным, и начат к преподобному под колени подскакивати.

 

Егда же начнет преподобный поклоны класти, препятие ему творяше тако: еже бы како-нибудь преподобного на гнев привести и от молитвы отвести. Он же, незлобив сый, егда дьявол подскочит под колени ему, тогда он рукою отбросаше его, и тако поклон совершаше. Отправя же то свое келейное правило, повелеваше, перекрестя лица своя, ничтоже боящеся спати...

 

Восстав от сна своего, и по обычаю утреннее пение совершаше, по отпетии же утрени, хождаше за своим монастырским делом. В то время дьявол с к а з о в а ш е богадельным бабам о преподобнем.., сам невидим бяше. В тоже время положила баба отроча в люльку; дьявол же, выхватя отроча и взят невидимо самую бабу, положил в детскую люльку, начат трясти, приговаривая: «Люли, баба; люли, дурная»!

 

И егда же идяше преподобный паки в богадельны и уже приближашеся, тогда дьявол, оставя бабу в люльке, глаголя: «Идет, паки калугер той; обаче тошно мне будет от него»; скрыся и умолче. Преподобный же, пришед в богадельны, повеле уготовати стол и пелену постлати, и чашу чистые воды наполнити, сам же облечеся в ризы и, взем крест, начат воду святити. Дьявол же начат нелепыми гласы кричати и белым камением большим бросати, яко всей богадельне столу и чаше от стука трястися; обаче преподобного тем камением не вреди, токмо пред ногами, и сопреди и созади, и с боков те камение падаху.

 

Преподобный же никако убояся, ниже обозреся, токмо обычное водоосвящение со многими слезами совершаше… Егда же преподобный воду освяти, тогда взем крест в левую руку, кропило же в правую, абие покропив прежде святые иконы, обращся же пойде, идеже дьявол нелепо кричаше, глаголюще: «Где еси ты, враже всякия правды? аз раб Господа моего Иисуса Христа, за ны грешные на кресте распятие претерпевшего! о имени Того гряду братися с тобою! изыди убо, окаянне и нечисте»! Иначат святою водою повсюду кропити, на печи и на полатех, на лавках и под лавками, и не остави ни единого места, идеже бы не покропити. Тогда дьявол умолче, и от страха скрыся...

 

По триех же днех паки объявися… Тогда прииде отнекуды преподобный, дьявол же паки начат вопити и кричати, обаче не тако дерзновенно, якоже прежде; начат бо изнемогати, и немовато глаголаше. Преподобный же рече к нему: «Единаче ли безстудствуеши, окаянне? заклинаю тя именем Божиим, повеждь ми.., како ти есть имя?» Дьявол же рече: «Имя ми есть Игнатий, княжеского роду, обаче плотян есмь меня послала мамка к демону, и абие взяша мя демоны». Преподобный же заклят его именем Божиим, повелеваше ему оттуду изыти… Боряся же преподобный с тем дьяволом седмиц пять… и тако возвратися в монастырь свой в духовной силе.

 

«Духовный мир»,

сост. прот. Григорий Дьяченко

 

 

Источник:http://www.pkrest.ru/

 
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.


Распечатать


Другие новости по теме:






апостасия, беззаконие, видео, военное, волчий собор, главная новость, глобализация - построение царства антихриста, гонения, ересь жидовствующих, еретики, иностранное, интервью, исповедничество, история, кощунство, крестный ход, культура, мировое антихристово правительство, народ, обновленчество, обращения, общественные организации, патриотизм, политика, праздник, протест, Русская Православная Церковь, святые, святые отцы, Сербская Православная Церковь, содомиты, суд, Украинская Православная Церковь МП, храм, царская власть, Церкви поместные, церковные каноны, экуменизм - ересь ересей, электронный концлагерь, ювенальный безпредел

Показать все теги
Глас православного народа
Глас православного народа
статьи и письма
Глас православного народа
Глас православного народа

Календарь
Глас православного народа
Глас православного народа
«    Апрель 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 


Глас православного народа
Глас православного народа




Архив статей
Глас православного народа
Глас православного народа
Июль 2020 (24)
Июнь 2020 (21)
Май 2020 (53)
Апрель 2020 (46)
Март 2020 (55)
Февраль 2020 (50)


Глас православного народа
Глас православного народа

Глас православного народа
 
Глас православного народа
авторизация
Глас православного народа
Глас православного народа





ОПРОС:
Глас православного народа
Глас православного народа
Читаете ли Вы утренние и вечерние молитвы?

Да, каждый день
Не каждый день
Редко читаю
Только утренние
Не читаю



топ-статьи
Глас православного народа
Глас православного народа



Глас православного народа
Глас православного народа


Глас православного народа   Глас православного народа   Глас православного народа
© 2005-2020 газета "Глас православного народа" | написать письмо редактору Сорокиной Анастасии